Szkolenia Psychologiczne
KOMUNIKAT
Obecnie mamy dłuższą przerwę w prowadzeniu naszych szkoleń.
Jesteśmy liderem w zakresie szkoleń dla placówek pomocy społecznej, które prowadzimy już od 23 lat. Szkolenia prowadzą doświadczeni trenerzy naszego Centrum – psycholodzy, psychoterapeuci, którzy zdobywali doświadczenie m.in. pracując w placówkach pomocy społecznej.
W naszej ofercie znajdą Państwo zarówno szkolenia podstawowe, jak i specjalistyczne, które stworzyliśmy w odpowiedzi na Państwa szczególne zapotrzebowanie i oczekiwania. Nasi trenerzy chętnie przyjadą do Państwa.
SZKOLENIA – PROBLEMATYKA OGÓLNA
I. PRACA SOCJALNA Z DUŻĄ RODZINĄ – szkolenie dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny
1. Problemy w pracy socjalnej z rodzinami wielodzietnymi.
2. Strategie zapobiegania trudnościom wychowawczym z dziećmi w dużych rodzinach.
3. Motywowanie rodzin do aktywności w zakresie rozwoju dzieci, edukacji, kultury i umiejętności społecznych.
II. AKTYWIZACJA DŁUŻNIKÓW ALIMENTACYJNYCH – szkolenie dla pracowników socjalnych i kuratorów sądowych
1. Rodzicielstwo matki i ojca jako najważniejsza wartość w życiu dziecka
2. Zapobieganie konfliktom rodzicielskim związanym z alimentacją. Ochrona dziecka przed traumą
3. Strategie podjęcia relacji z pracodawcą dłużnika
4.Zasady komunikacji pomiędzy rodzicami dziecka nie mieszkającymi razem
III. JAK POZYSKAĆ PARTNERÓW KARTY DUŻEJ RODZINY – szkolenie dla Organizacji Pożytku Publicznego i wolontariuszy
1. Zasady pracy zespołowej metodą “burzy mózgów”
2. Wartości reprezentowane przez Partnerów sprzyjające podjęciu współpracy na rzecz KDR
3. Strategie długofalowej współpracy pomiędzy Partnerem oraz Organizacją – przykłady, ćwiczenia
IV. STRATEGIE PRACY SOCJALNEJ Z RODZINĄ DZIECKA PRZEBYWAJĄCEGO TYMCZASOWO W PIECZY ZASTĘPCZEJ – szkolenie dla asystentów rodziny oraz dla koordynatorów pieczy zastępczej
1. Kryzys rodziny – diagnoza i opracowanie programu pomocy
2. Praca socjalna nad utrzymaniem więzi pomiędzy dzieckiem i rodzicami biologicznymi
3. Perspektywa powrotu dziecka do rodziny. Zasady zawarcia kontraktu: rodzice – asystent rodziny zmierzającego do realizacji uzgodnionych celów
oraz
- Budowanie zespołów pracowniczych w instytucjach pomocy społecznej. Współpraca, która motywuje. Warsztat dla personelu kierowniczego placówek pomocy społecznej
- Rozwiązywanie konfliktów – szkolenie teoretyczno-warsztatowe dotyczące skutecznego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych w pracy oraz w życiu prywatnym
- Kompleksowe budowanie wizerunku jednostek pomocy społecznej
- Jak przygotować się do kryzysu medialnego i łagodzić jego skutki
- Superwizja w pracy socjalnej
- Superwizja dla asystentów rodzin
- Superwizja dla pracowników pomocy społecznej współpracujących z rodzinami zastępczymi
- Superwizja i coaching jako podstawowe mechanizmy wsparcia pracy i rozwoju pracownika socjalnego. Warsztat dla kierowników pracy socjalnej
- Techniki relaksacyjne i wizualizacja w pracy z klientem
- W ZGODZIE ZE SOBĄ I Z INNYMI – JAK DBAĆ O DOBRE RELACJE W ZESPOLE PRACY SOCJALNEJ
- TRENER PRACY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- Wprowadzenie do neurolingwistycznego programowania ( NLP )
- Neurolingwistyczne programowanie w pomocy społecznej ( NLP )
- Autoprezentacja i kontakty interpersonalne osób z niepełnosprawnością słuchową
- Wsparcie i ścieżki rozwoju młodych pracowników pomocy społecznej
- Jak udzielać pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia? (zajęcia z ratownikiem medycznym)
SZKOLENIA – KLIENT TRUDNY
- Skuteczna współpraca z klientem trudnym. Klient z niepełnosprawnością słuchową
- Ubóstwo – nigdy nie spełnione pragnienia. Praca socjalna z osobą doświadczającą ubóstwa
- Organizacja pracy grup terapeutycznych dla sprawców przemocy domowej
- Jak dotrzeć do zaburzonej osobowości? Skuteczna współpraca z klientem trudnym
- PRACOWNIK SOCJALNY JAKO POMAGAJĄCY
- Relacja terapeutyczna, etyka w pomaganiu
- Aktywna integracja społeczna w OPS
SZKOLENIA – INTERWENCJA KRYZYSOWA
- Seksualność podopiecznych. Kształtowanie postaw, interwencja terapeutyczna w sytuacjach trudnych.
- Interwencja kryzysowa dla pracowników socjalnych. Plany działania w konkretnych sytuacjach kryzysowych – skuteczna interwencja
- Suicydium – szczególne zagrożenie kryzysu. Procedura interwencji kryzysowej w odniesieniu do osoby zagrożonej samobójstwem
- Zjawisko wtórnej traumatyzacji w pracy kadry pomocy społecznej. Zakres wpływu traumy, kryteria diagnostyczne dla ASD i PTSD, podstawy terapii
- Debriefing psychologiczny dla pracowników socjalnych – interwencja wspierająca po zdarzeniu traumatycznym
SZKOLENIA – OPIEKA NAD DZIECKIEM I RODZINĄ
- NOWOŚĆ! Korekcyjne doświadczenie relacyjne i modyfikacja lęku przywiązaniowego w przywiązaniu zdezorganizowanym. Praktyczny warsztat dla osób pracujących z dziećmi po traumatycznym rozwoju.
- NOWOŚĆ! Wtórna traumatyzacja opiekuna zastępczego – rozpoznanie, czynniki ryzyka i sposoby radzenia sobie.
- Wyznaczanie i realizacja celów w pracy wychowawczej – sposoby na zwiększenie skuteczności działań.
- Czy jestem dzieckiem odrzuconym? Terapia więzi rodzinnej i tożsamości dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
Szkolenie ma na celu dostarczenie zespołowi opiekuńczo-terapeutycznemu praktycznej wiedzy, jak pomóc dzieciom pokonywać negatywne emocje związane z trudnymi relacjami lub z brakiem relacji rodzinnych. - Jak niwelować agresję słowną i fizyczną dziecka niepełnosprawnego intelektualnie przebywającego w dps. Optymalny system motywowania do komunikacji nieagresywnej.
- Procesy i procedury dotyczące występowania i stosowania przymusu bezpośredniego wobec mieszkańców domu dziecka
- Praca z dzieckiem i młodzieżą z zespołem Downa i innymi niepełnosprawnościami intelektualnymi.
- Diagnoza więzi i wspieranie procesu reintegracji rodziny dziecka przebywającego w placówce.
- Motywowanie do zmiany.
- Skuteczny wychowawca – techniki budowania autorytetu i relacji z wychowankiem.
- Realizacja indywidualnego planu pracy z dzieckiem i rodziną w oparciu o zintegrowany system współdziałania w ramach oceny sytuacji dziecka
- Praca socjalna z rodziną z grupy ryzyka odebrania dziecka.
- Odebranie dzieci z rodziny – aspekty psychologiczne, społeczne i prawne.
- Zespoły interdyscyplinarne i grupy robocze – struktura i zasady działania.
- Praca socjalna z rodziną w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
- Asystent rodziny – odpowiednio przeszkolony pracownik socjalny.
- Praca opiekuńczo-wychowawcza z dzieckiem mieszkańcem DD metodą projektów.
- Seksualność młodzieży.
- Rodzina zaprzyjaźniona – forma wsparcia dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
- Strach przed otwartymi drzwiami!!! – usamodzielnienie młodzieży w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- Systemowe rozumienie problemów rodziny jako narzędzie pracy pracownika PCPR.
- Młodzieżowe i dziecięce grupy terapeutyczne. Podręcznik skutecznego prowadzącego.
- Jak prowadzić zajęcia by rozwijać samoświadomość oraz umiejętności interpersonalne młodzieży. Warsztaty dla pracowników świetlic socjoterapeutycznych, domów dziecka.
- Zrozumieć dziecko z ADHD – podstawy terapii, wspomaganie rozwoju.
- Zrozumieć dziecko z niepełnosprawnością słuchową – wspomaganie rozwoju.
- FAS i zaburzenia przywiązania. Techniki terapeutyczne budowania więzi.
- Metodyka pracy opiekuńczej z dzieckiem z FAS.
- Wsparcie rozwoju oraz interwencja terapeutyczna wobec dziecka mieszkańca placówki opiekuńczo-wychowawczej.
- Uzależnienie od multimediów (komputera, telefonu komórkowego, telewizji). Diagnoza, metody wsparcia i pomocy.
SZKOLENIA – STRES I WYPALENIE ZAWODOWE
- STRES I WYPALENIE ZAWODOWE – JAK SKUTECZNIE RADZIĆ SOBIE Z KRYZYSEM POMAGANIA?
SZKOLENIA – PRACA SOCJALNA
- KONTRAKT SOCJALNY CZYLI DŁUGOTERMINOWA RELACJA TERAPEUTYCZNA Z KLIENTEM
- ROLE SPOŁECZNE – WYZNACZNIK GODNOŚCI LUDZKIEJ; WZMACNIANIE, PRZYWRACANIE, TWORZENIE
SZKOLENIA – DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
• Zadania i kompetencje pracowników pierwszego kontaktu
w świetle przepisów i praktyki funkcjonowania DPS
• POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WESPRZEĆ. Psychologiczne podstawy organizacji życia dorosłych i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w DPS.
o Warsztat dla zespołu opiekuńczo- terapeutycznego
• REALIZACJA INDYWIDUALNEGO PLANU WSPARCIA W OPARCIU O ZINTEGROWANY SYSTEM WSPÓŁDZIAŁANIA w ramach zespołu terapeutyczno-opiekuńczego
• Przygotowanie osób do roli interwenta przeciwdziałającego sytuacjom patologicznym i
kryzysowym
• PRZEŁAMYWANIE IZOLACJI SPOŁECZNEJ W DPS – warsztat dla pracowników pierwszego kontaktu
• Socjoterapia w DPS
• Usługi opiekuńcze – opieka nad obłożnie chorym mieszkańcem DPS
• Podstawy dobrego kontaktu między pokojową a podopiecznym DPS
• Zadania i kompetencje pracowników pierwszego kontaktu w świetle przepisów prawa i praktyki funkcjonowania DPS
• Przymus bezpośredni wobec mieszkańca DPS
• ASERTYWNA KOMUNIKACJA W PRACY Z KLIENTEM DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
• OBUDZIĆ WIARĘ W SPOŁECZNĄ PRZYDATNOŚĆ – aktywność mieszkańców DPS
• „SAMOTNOŚĆ RODZINNA” osób starszych w DPS
• BYCIE DOROSŁYM CZY DZIECKIEM. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej niepełnosprawnych intelektualnie.
• „NIE PAMIĘTAM, ZAPOMNIAŁAM” ZASADY OPIEKI I KOMUNIKACJI Z PODOPIECZNYMI Z ZABURZENIAMI PROCESÓW POZNAWCZYCH I OTĘPIENIEM
o Warsztat dla zespołu opiekuńczo- terapeutycznego
• DOBRY INDYWIDUALNY PLAN WSPARCIA – JAK GO SKONSTRUOWAĆ EFEKTYWNIE ZREALIZOWAĆ
• Wsparcie mieszkańca DPS z niepełnosprawnością intelektualna w praktyce
• Wsparcie mieszkańca DPS w podeszłym wieku w praktyce
SZKOLENIA – ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY
• TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH I INTERPERSONALNYCH
w Środowiskowych Domach Samopomocy
• Techniki relaksacyjne i wizualizacja w pracy z podopiecznym
• JAK RADZIĆ SOBIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH w relacji
z uczestnikami Środowiskowego Domu Samopomocy. Budowanie pozytywnych relacji
• BUDOWANIE ZESPOŁÓW PRACOWNICZYCH W ŚDS. Współpraca, która motywuje. Szkolenie dla personelu kierowniczego placówek pomocy społecznej
• SUPERWIZJA W ŚRODOWISKOWYM DOMU SAMOPOMOCY.
Pomagając sobie pomagasz innym.
• NOWOCZESNE FORMY TERAPII I METODY PRACY z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i psychicznie.
• DOBRY INDYWIDUALNY PLAN WSPARCIA – JAK GO SKONSTRUOWAĆ
I EFEKTYWNIE ZREALIZOWAĆ
• „Środowiskowy Dom Samopomocy – nowoczesna forma pomocy społecznej. Motywowanie uczestników – warsztat
dla zespołu wspierająco-aktywizującego”
• Seksualność młodzieży
• Seksualność osób niepełnosprawnych
• Jak prowadzić trening wspierający i aktywizujący dla uczestników ŚDS.
Trening umiejętności społecznych.
• STRES I WYPALENIE ZAWODOWE – jak skutecznie radzić sobie z kryzysem pomagania
SZKOLENIA – RODZINY ZASTĘPCZE
• Wpływ sytuacji kryzysowych na dziecko i postępowanie terapeutyczne z dzieckiem krzywdzonym
• Problematyka niespokrewnionych specjalistycznych rodzin zastępczych
• Pogotowie rodzinne – praca ze stresem traumatycznym odseparowanego dziecka
• Trudności wychowawcze i ich pokonywanie w rodzinach zastępczych. dziecko z adhd
• Wspieranie rodzin zastępczych w relacjach z rodzinami naturalnymi
• Dziecko niedostosowane społecznie w rodzinie zastępczej. podstawy resocjalizacji. dziecko z fas
• Techniki pokonywania trudności szkolnych. dziecko niepełnosprawne intelektualnie w rodzinie zastępczej
• Choroba sieroca u dziecka w rodzinie zastępczej. warsztat pomocy terapeutycznej dla rodziców zastępczych
• Usamodzielnianie się dzieci w rodzinie zastępczej. jak pomagać? jak wspierać? jak korygować?
• Jak udzielać pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia? (zajęcia z ratownikiem medycznym)
Szkolenia realizujemy na terenie Państwa Placówek oraz w Centrum Psychoterapii w Poznaniu.
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Kontakt: Marian Gojżewski
tel. 61 870 14 64, kom. 600 35 90 60
e-mail: [email protected]